понеділок, 16 жовтня 2023 р.

ДПА: які зміни?

 

    Державна підсумкова атестація (надалі ДПА) є відповідальна справа, адже це повязано з якісним показником набутих компетенцій підростаючого покоління, саме від нього залежить яким буде майбутнє нашої країни. В умовах війни погодьтесь важко вчитись. Зважаючи на це, Український центр якості освіти переглянуло основні вимоги і прокоментувало у наступному форматі. 

Як зміниться ДПА відповідно до концепції НУШ 

    "Для нас критично важливо розвивати культуру освітніх оцінювань і довіру до вчительства. Це можливо передусім завдяки тому, що ці результати не будуть використовуватися для фінансування закладів освіти чи для рейтингування".

  •     Як вважає Тетяна Вакуленко, директорка Українського центру якості освіти, у державної підсумкової атестації в її поточному вигляді є низка проблем:
  • 1) ДПА, що проводилася в усіх закладах освіти до ковіду, могла надати інформацію лише закладу освіти.
  • 2) Педагогічні колективи закладів освіти розробляли інструмент, самостійно його використовували й самостійно оцінювали результати.
  • 3) До держави жодної інформації про навчальні здобутки учнів не надходило, тобто в держави не було жодних цілісних даних про якість освіти на різних її рівнях.
  • Тепер як вважає експерт ДПА має стати стандартизованим інструментом, який буде розроблений в одній точці держави; який буде однаково перевіряти набуті компетентності, незалежно від того, у якому закладі освіти навчається дитина; який буде адміністровано за єдиними правилами.
  • Основне завдання ДПА на рівні початкової школи – засвідчити певний рівень компетентностей учнівства в певних освітніх галузях, зрозуміти, які є недоліки та що із цим робити.

- цього навчального року із двох освітніх галузей: математичної та мовно-літературної (українська мова та читання);

  • - для цього буде відібрано до 2 000 дітей із різних регіонів. З нами будуть працювати ті заклади освіти;які до цього будуть готові та виявлять таке бажання.
  • - жодних висновків для закладів освіти та вчителів робитись не будуть. Це потрібно для характеристики та вдосконалення інструментів оцінювання і супровідних процедур. Також буде прохання розповісти про труднощі виконання завдань та труднощі організації;
  • - завдання будуть з вибором;
  • - будуть завдання з усною розповідною відповіддю;
  • - виконуватимуться завдання без сторонніх осіб для зменшення стресу учнів;
  • - перевірятиме роботи вчитель і подає результати відповідно до інструкції. 


  • Отож, не потрібно очікувати великих перетворень, а в цьому випадку йдеться саме про фундаментальне перетворення поглядів, і воно відбувається поступально. Напевно для грунтовного розуміння того, що відбувається, варто вивчити наступний документ. Рекомендую усім освітянам, адже для успішного руху треба уловити вектор руху. Успіхів!
  • Стратегія розвитку освітніх оцінювань до 2030 року

Немає коментарів:

Дописати коментар