Початок навчання у школі – стрес для дитини, один з найбільш відповідальних моментів у житті. А заклад освіти – новий величезний світ, до якого треба звикнути. Звикнути до школи не так просто, адже мова йде не лише про новий режим, обов'язки та плани, а й про розширення меж спілкування, нові стосунки, неочікувані життєві ситуації, незвичні емоції. Статистика говорить, що тільки 50% дітей встигабть адаптуватися до нових умов протягом півроку. Тому адаптації першокласників в умовах НУШ приділяється окрема увага.
Загалом проблеми, які можуть виникнути під час адаптації першокласників до школи можна умовно поділити на три групи:
- психологічну – звикання до нових вимог;
- біологічну – звикання до нового режиму;
- соціальну – входження до учнівського колективу.
- Перш за все – дбати про інтереси дитини, сприймати її як рівноправного партнера.
- Створити сприятливий психологічний клімат у класі.
- Створювати атмосферу успіху.
- Допомогти дитині усвідомити себе як особистість, розвивати адекватну самооцінку.
- Розвивати мотивацію учня.
- Розвивати важливі психологічні якості: ініціативність, працездатність, самодисципліну, відповідальність, вміння розподіляти свій час.
- За необхідності проводити корекційну роботу (звісно, спільно зі психологом).
- Забезпечити простір для виявлення здібностей дитини: художніх, творчих, інтелектуальних, спортивних тощо.
- Здійснення психологічної підтримки, особливо у випадку вираженої дезадаптації.
- Забезпечення індивідуального підходу до дитини.
Також учителям НУШ рекомендують акцентувати увагу на успіхах дитини, ніколи не вдаватися до групової критики, порівнювати результати роботи тільки з попередніми роботами учня, використоувати наочність та ігрові методи навчання. І головне – завжди проводити заняття з позитивними емоціями.
Немає коментарів:
Дописати коментар