Діти шумлять і бавляться з двох причин: або їм нецікаво, або вони знають, що можуть дозволити собі це робити. Тому важливо встановити такі правила, щоб така поведінка була неприпустимою. Але, напевно, ви помічали, що одні й ті ж діти у різних педагогів поводять себе на уроках абсолютно по-різному. Чому так відбувається? Що саме залежить від учителя?
- Невміння зацікавити (окрім програмного матеріалу розповідайте цікаві факти чи історії з теми, яких немає у шкільному підручнику).
- Відсутність зворотнього звязку (пояснюючи тему уроку, постійно залучайте клас до діалогу, ставлячи запитання, ефективним способом отримання зворотного зв'язку є прийоми рефлексії).
- Неврівноваженість (ваша реакція має бути виваженою, відповідною до ситуації та конструктивною).
- Одноманітність навчального процесу та монотонність голосу вчителя (залучайте під час уроку нові навчальні прийоми, сучасні освітні інструменти, намагайтеся ставити акценти та під час уроку розповідати не монотонно, а помірно емоційно).
- Неорганізованість (ретельно плануйте кожен урок, будьте послідовними, слідкуйте за своєчасним охайним веденням документації та дотримуйтесь своїх обіцянок).
- Небажання вчителя вчитися новому (слідкуйте за освітніми тенденціями, удосконалюйте свою майстерність та залучайте досвід колег).
- Занижена самооцінка або завищена, самовпевненість і неповага до учнів (намагайтеся дотримуватись моделі спілкування не просто «дорослий – дитина/підліток», а «особистість – особистість», а перед учнями ви маєте абсолютну перевагу – життєвий досвід. Ви вже колись були і дитиною, і підлітком, і стали дорослою людиною. Тому ви краще можете зрозуміти школярів та передбачити їхню поведінку).
Хитрощі від досвідчених вчителів:
- У перші хвилини зрозуміти хто у класі "заводила", формальний і неформальний лідер (галаслива і весела дитина, на яку діти дивляться з зохопленням).
- Вміти задіяти увагу учнів, щоб не залишилось часу на байдикування.
- Пояснюючи новий матеріал використовувати простір класу.
- Використовувати різні засоби і матеріали, нестандартні прийоми пояснення і перевірки.
- Розуміти потреби учнів та їх бажання.
Немає коментарів:
Дописати коментар