неділя, 8 травня 2022 р.

Гамір на уроці: помилки і поради!

    

    


Безумовно, вчителю зі стажем простіше вести урок і налагодити дисципліну в класі. Молоді педагоги можуть переймати досвід і прислухатися до порад кваліфікованих викладачів, щоб в перші дні уникнути багатьох помилок у спілкуванні з учнями.

    Діти шумлять і бавляться з двох причин: або їм нецікаво, або вони знають, що можуть дозволити собі це робити. Тому важливо встановити такі правила, щоб така поведінка була неприпустимою. Але, напевно, ви помічали, що одні й ті ж діти у різних педагогів поводять себе на уроках абсолютно по-різному. Чому так відбувається? Що саме залежить від учителя? 

  1. Невміння зацікавити (окрім програмного матеріалу розповідайте цікаві факти чи історії з теми, яких немає у шкільному підручнику).
  2. Відсутність зворотнього звязку (пояснюючи тему уроку, постійно залучайте клас до діалогу, ставлячи запитання, ефективним способом отримання зворотного зв'язку є прийоми рефлексії).
  3. Неврівноваженість (ваша реакція має бути виваженою, відповідною до ситуації та конструктивною).
  4. Одноманітність навчального процесу та монотонність голосу вчителя (залучайте під час уроку нові навчальні прийоми, сучасні освітні інструменти, намагайтеся ставити акценти та під час уроку розповідати не монотонно, а помірно емоційно).
  5. Неорганізованість (ретельно плануйте кожен урок, будьте послідовними, слідкуйте за своєчасним охайним веденням документації та дотримуйтесь своїх обіцянок).
  6. Небажання вчителя вчитися новому (слідкуйте за освітніми тенденціями, удосконалюйте свою майстерність та залучайте досвід колег).
  7. Занижена самооцінка або завищена, самовпевненість і неповага до учнів (намагайтеся дотримуватись моделі спілкування не просто «дорослий – дитина/підліток», а «особистість – особистість», а перед учнями ви маєте абсолютну перевагу – життєвий досвід. Ви вже колись були і дитиною, і підлітком, і стали дорослою людиною. Тому ви краще можете зрозуміти школярів та передбачити їхню поведінку)

Хитрощі від досвідчених вчителів:
  • У перші хвилини зрозуміти хто у класі "заводила", формальний і неформальний лідер (галаслива і весела дитина, на яку діти дивляться з зохопленням).
  • Вміти задіяти увагу учнів, щоб не залишилось часу на байдикування.
  • Пояснюючи новий матеріал використовувати простір класу.
  • Використовувати різні засоби і матеріали, нестандартні прийоми пояснення і перевірки.
  • Розуміти потреби учнів та їх бажання.




Немає коментарів:

Дописати коментар