середа, 4 травня 2022 р.

До міжнародного дня боротьби з цькуваннями











 4 травня 
Міжнародний день боротьби з цькуваннями

    У початковій школі діти ще не займаються жорстким булінгом, але вже можуть бути нетолерантними до інших. Щойно вчитель починає вибудовувати систему конкуренції та пріоритетів — діти починають один одного травити. Директор однієї київської школи Сергій Горбачов, у свій час, висловив думку про те, що найпоширенішою помилкою учителя молодших класів є "... думка про те, що все само по собі мине і не звертати на ознаки увагу". З огляду на це, закликаю учителя молодшої школи бути уважними до взаємодії у дитячому колективі, до проявів поведінки кожної дитини.
    Як не дивно, мені самій випала необхідність долати ознаки цькування, у моїх дітей також були ці проблеми. Взагалі, статистика досліджень свідчить, що з цим явищем зустрічається майже кожна дитина у різний час свого дорослішання.  І в різному віці ця проблема потребує різних рішень. Багато людей вважають цькування, а якщо це явище має місце у закладі освіти, то воно має назву "БУЛІНГ", дуже розповсюдженим явищем, незважаючи на те, що усі знають про недопустимість цього у взаємодії. У звязку з цим, існує нормативно-правове врегулювання цього явище - це ЗУ "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)" від 18.12.2018 року.

Булінг у початковій школі: деякі результати моніторингового дослідження

На те, що існує загроза цькування можуть вказати такі ознаки
- відмова іти до школи з різних причин
- відсутність контакту з однолітками
- психосоматичні хвороби (вірусні, ломота, біль у животі)
- обмальовані руки чи поля зошита
- бажання іти до школи іншою дорогою, ніж ідуть інші
ПРИЧИНИ
- занижена самооцінка жертви
- несприятливий мікроклімат у сімї
- агресор у класі 

 ЩО РОБИТИ З БУЛІНГОМ? 

ПРОПОНУЮ ПЛАН ПЕДАГОГІЧНОЇ ПІДТРИМКИ ДЛЯ УЧИТЕЛЯ

  1. Заступитися за дитину
  2. Навчити дитину-жертву бути напористою і сміливою, але не агресивною
  3. Сприяти зменшенню негативної взаємодії у сімї 
  4. Залучити дитину до різних заходів у класі і поза ним
  5. Встановити звязки з іншими батьками для контролю і регулювання ситуації відносин дітей
  6. Продумати роботу з батьками дитини-агросора, із залученням психолога і соціального педагога

ПРО БУЛІНГ ДЛЯ ДІТЕЙ



Немає коментарів:

Дописати коментар